مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21465 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من از نظر قوه شهويه بسيار قوي هستم بطوري كه وسوسه هاي وحشتناكي در ذهن من خطور مي كند مرا راهنمائي كنيد.
دغدعه شما براي نظارت و كنترل نفس خويش، خصلتي ستودني و نعمتي بزرگ است. البته اين را بدان جهت نگفتيم كه شما را معذور كنيم؛ بلكه واقعيت آن است كه برخي به كلي از نفس خود غافل مي شوند و آن را به فراموشي مي سپارند. ولي برخي نيز اين توفيق را مي يابند كه اگر چه لغزش هايي دارند ولي همواره از طرف نفس خويش نگران و در جدال و كشمكش با آن هستند. گاهي كسي دشمني در خانه ويا بيماري در اندام خود دارد ولي از آن مطلع نيست و لذا اقدامي براي دفع آن نمي كند. اين خطرناك ترين نوع دشمن و زيانبارترين نوع بيماري است. جمله اي را به حضرت مسيح(ع) نسبت مي دهند كه فرموده است: بيمار كسي نيست كه از دردي رنج مي برد، بيمار حقيقي آن است كه بيمار است ولي خود را سالم مي پندارد. بنابر اين دغدغه و نگراني را در خود حفظ و تقويت كنيد، اگر چه نگراني ها براي انسان مفيد نيستند، ولي اين نوع نگراني سود محض است. ترديدي نيست كه غريزه جنسي در شما بسيار نيرومند است و از همين رو با اندك چيزي عكس العمل نشان مي دهد. چاره قطعي و حتمي براي شما ازدواج است. بنابر اين براي اين كار مصمم شويد و از خداوند براي انجام آن مدد بگيريد. او حتماً راه را به شما خواهد نماياند. شما از حالات خود با عنوان بيماري ياد كرده ايد، ولي بايد بدانيد بيمار نيستيد، بلكه صرفاً غريزه جنسي نيرومندي داريد. ممكن است رفتارهاي دوران اوايل بلوغ در تقويت اين انگيزه، و نيز بروز برخي از عادات، تأثير داشته باشد ولي به هر صورت واقعيت آن است كه اين انگيزه فعلاً در شما به صورت نيرومندي وجود دارد، و راه حل آن نيز ازدواج است و بس. ولي تا تحقق آن چه بايد كرد؟ شما تجربه اي موفق در نامه خود ذكر كرده ايد. برخورد شما با دوستي نوراني، يقيناً تأثير شگرفي بر رفتار شما و اصلاح آن داشته است. حال براي آن كه بتوانيد تا زمان ازدواج كنترل خود را داشته باشيد، بايد از همين تجربه سود ببريد؛ بنابراين : 1- با دوستان پاك و با تقوا رفاقت كنيد. 2- از دوستاني كه حريم حدود الهي را مي شكنند به شدت پرهيز كنيد. 3- در مجالس دعا و محافل موعظه و نماز جماعت شركت كنيد. 4- پرخوري و نيز از خوردن غذاهاي چرب و پرانرژي و تحريك كننده پرهيز كنيد. 5- حتي الامكان در جاي گرم نخوابيد. 6- از لباس هاي خشن و گشاد استفاده كنيد. 7- از مشاهده صحنه هاي مهيج و تحريك كننده دوري كنيد. 8- ورزش را در برنامه منظم و روزانه خود قرار دهيد. 9- سعي كنيد هيچ گاه تنها نشويد. 10- با آب سرد در فصول مناسب استحمام كنيد. 11- برنامه منظم مطالعاتي براي خود قرار دهيد و سعي كنيد فرصت هاي خود را با تفكر و مطالعه مناسب پر كنيد. 12- هفته اي يكي دو روز، روزه بگيريد. 13- سوره يوسف را زياد بخوانيد و در آن تدبّر كنيد. باز هم تأكيد مي كنيم از همين الان براي ازدواج تصميم بگيريد و چنانچه نيت شما براي خدا و پرهيز از گناه باشد، قطعاً خداوند مدد كار شما خواهد بود. {A{/Bوَ اَلَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا{w1-6w}{I29:69I}/}A}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.